Säljande kundservice
Vill du:
Ge dina anställda motivation gällande försäljning och kundbemötande?
Att din personal ser merförsäljning som god service?
Skapa en samsyn på företaget där alla med kundkontakt ser sig som potentiella säljare?
Ha personal som vågar ställa frågor som leder till mer affärer?
Ge dina anställda ökad kompetens att bemöta olika kundtyper?
Då är detta föreläsningen för dig!
Ur innehållet
- Personlig service och ett trevligt bemötande har blivit viktigare än någonsin.
- Förmågan att anpassa sitt sätt att kommunicera efter kundens.
- Merförsäljning är lika med bra service!
- Våga fråga om kunden vill köpa!
- Förmågan att etablera relation med kunden på mindre än en minut
- Rädslan för att misslyckas är ofta större än lusten att lyckas.
- Konsten att ställa rätt frågor som leder till avslut och ökad försäljning.
- Hur viktigt är första intrycket?
- Alla är säljare och alla har nytta av att lära sig mer om försäljning.
- Vad skiljer en dålig säljare från en bra säljare?
- Konsten att hantera invändningar.
- Konsten att överträffa en kunds förväntningar.
Bemötandet och det personliga avtrycket har blivit några av de viktigaste konkurrensverktyg ett företag kan ha idag. I föreläsningen varvas teori med roliga övningar, skratt blandas med konkreta verktyg som deltagarna kan applicera direkt efter föreläsningen.